Wednesday, August 11, 2010

Pengurusan Berat Badan Yang Menyihatkan

Mereka yang mengalami berat badan berlebihan dan obesiti tersebar luas pada kadar 31.6% dan 16.3% masing-masing di Malaysia. Lebih kurang 30.9% daripada lelaki dna 32.4% perempuan mempunyai berat badah belebihan dan 13.9% lelaki dan 18.8% perempuan adalah obes.

Dijangka 3.8 juta dan 2 juta orang dewasa berumur 25-64 didapati masing-masing mengalami berat badan berlebihan dan obes. Lebih kurang 1 dalam 2 orang dewasa berumur 25 hingga 64 tahun samada berlebihan berat badan atau obes.

Lebih kurang setiap orang keempat di dunia adalah terlalu gemuk. Obesiti semakin pantas menjadi salah satu daripada sebab utama kematian.

- Pasukan Petugas Obesiti Antarabangsa

Unjuran WHO menandakan secara global pada 2005,lebih kurang 1.6 bilion orang dewasa mempunyai berat badan berlebihan, dan sekurang-kurangnya 400 juta orang dewasa obes. WHO mengunjur menjelang 2015, lebih kurang 2.3 billion orang dewasa akan mempunyai berat badan berlebiha dan lebih daripada 700 juta akan menjadi obes.

Kematian akibat diabetes akan meningkat lebih 50% di seluruh dunia dalam 10 tahun yang akan datang - WHO

Program pengurusan berat badan berasaskan sains, mudah, senang untuk diikuti dan enak. Berdasarkan nutrisi selular, ia adalah program yang flexsibel yang boleh diataus secara peribadi untuk pelanggan mengikut kehendak mereka, berat badan yang mahu diturunkan, ditambah atau dikekalkan.






No comments:

Post a Comment